NettsBoktips.blogg.se

Här så skriver jag bokrecensioner på böcker jag läst och så skriver jag också om de olika författarna jag har vart och lyssnat på, på olika ställen.

Lättläst för barn: S som i skräck - Bortförd

Publicerad 2024-03-23 10:42:17 i Barn, Lättläst barn och unga, Spänning för barn, Spänning för barn och ungdom,

Författare: Ewa Christina Johansson
Illustratör: Carl Stenmark 
År: 2018
Ålder: 9 - 12 år
Genre: Skräck, spänning, lättläst, dataspel för barn
Serie: S som i skräck
Del: 1
ISBN: 9789175435534
Förlag: Hegas Förlag - Lättläst 
HANDLING:
Plötsligt är Sigrid försvunnen. Nyss satt hon ju och spelade nya spelet S som i skräck. Det såg Saga genom fönstret. Datorn står på och Sigrids mobil ligger kvar på stolen. Alla vuxna letar förtvivlat utan att hitta Sigrid. Då ser Saga nåt på datorn, är det...? Nej, så kan det väl ändå inte vara?
VAD JAG TYCKER OM BOKEN: 
Jag tycker att den var spännande och bra. Jag gillar karaktärerna och miljön. En spännande story. Jag tycker att illustrationerna är fina och att den är bra skriven. Jag tycker ska bli spännande att läsa att läsa fortsättningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela