NettsBoktips.blogg.se

Här så skriver jag bokrecensioner på böcker jag läst och så skriver jag också om de olika författarna jag har vart och lyssnat på, på olika ställen.

Lättläst saga: Superbockarna Bruce

Publicerad 2024-01-31 13:18:01 i Barn, Lättläst barn och unga, Serier för barn,

Författare: Sean Tulien
\nIllustratör: Fernando Cano
\nÅlder: 6 - 9 år
\nGenre: lättläst för barn, serier för barn, spänning, sagor
\nÅr: 2021
\nSerie: Flippade sagor
\nDel: 3
\nISBN: 9789180081979
\nFörlag: Hegas Förlag - Lättläst
\nHANDLING:
\nBockarna Bruse ska till ängen när de plötsligt fastnar i ett TV-spel! De goda nyheterna: getterna förvandlas till en krigare, en ninja och en trollkarl! De dåliga nyheterna: ängen är borta - och i stället är där ett farligt slott fyllt med läskiga varelser och hemska fiender! Kan bröderna komma genom slottet levande och hitta ut till ängen igen?
\nVAD JAG TYCKER OM BOKEN:
\nDet var en annorlunda bok men den var bra och intressant. Jag tycker om karaktärerna och miljön. Jag tycker om illustrationer också, det är fina och mycket bra gjorda.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela