Lättläst för barn: Flugo i soppan!
Orginaltitel: There's a fly guy in my soup
\nFörfattare/Illustratör: Tedd Arnold
\nÅr: 2020
\nÅlder: 6 - 9 år
\nGenre: lättläst för barn, husdjur, humor
\nSerie: Flugo
\nDel: 13
\nISBN: 9789178817719
\nFörlag: Hegas Förlag - Lättläst
\nHANDLING:
\nFlugo och Buzz ska bo på hotell! Men när Buzz ska gå på restaurang med sin familj får Flugo inte följa med. Var ska Flugo hitta mat någonstans? Kanske ute i en soptunna? Nä, inget känns gott men det doftar ljuvligt från hotell- köket! Tänk om Flugo bara skulle titta in?
\nVAD JAG TYCKER OM BOKEN:
\nJag tycker att den är bra och har en så härlig humor. Jag tycker att den är bra skriven. Jag gillar karaktärerna och miljön. Jag gillar även storyn mycket och mycket fina illustrationer.
