Lättläst barnbok fotboll: Skol-Cupen
Författaren: Anders Blentare
\nIllustratör: Sara Svensson
\nÅr: 2023
\nÅlder: 6 - 9 år
\nGenre: lättläst, idrott och fotboll för barn
\nSerie: City BoIS
\nDel: 5
\nISBN: 9789180088374
\nFörlag: Hegas Förlag - Lättläst
\nHANDLING:
\nMiros skola ska vara med i en skol-cup. Fotboll på skoltid, det kan ju inte bli bättre! Men när matchen sätter igång blir det bråk på planen mellan Miro och Isak. Rektorn blåser av matchen och säger att deras skola inte får vara med i skol-cupen längre. Hur ska Miro övertyga rektorn att de ska få fortsätta spela? Det är inte lätt att samarbeta med nya personer! I den här fartfyllda boken visar sig samarbetet vara lika viktigt som de snabba skotten.
\nVAD JAG TYCKER OM BOKEN:
\nJag tycker att den är bra skriven och den är fina illustrationer. Ett ämne som många kan tycka om och vad som är bra med att samarbeta. Jag gillar karaktärerna och miljön i boken. Även storyn är bra tycker jag.