Lättläst barn: Sanja - Lagös
Författare: Anders Blentare
Illustratör: Katarina Vintrafors
År: 2021
Ålder: 9 - 12 år
Serie: Sanja
Del: 1
Genre: Lättläst, idrott, fotboll
ISBN: 9789180080330
Förlag: Hegas Förlag - Lättläst
HANDLING:
Har Sanja gått för långt? I sin strävan efter att visa vad hon går för har hon kanske gått över gränsen. Laget vill inte ha med Sanja längre. Men vem är hon utan fotbollen?
VAD JAG TYCKER OM BOKEN:
Jag tycker att boken var bra. Den var spännande på det sättet att man undrade hur ska det gå? Kommer hon skärpa sig och det blir rätt?? Man undrar!! Jag tycker att den är bra skriven och fina illustrationer. Jag tycker att det är bra att tjej fotbollen kommer i fokus. Jag gillar böckerna mycket så här långt. Jag har börjat tycka att fotboll är intressant senaste åren.
