NettsBoktips.blogg.se

Här så skriver jag bokrecensioner på böcker jag läst och så skriver jag också om de olika författarna jag har vart och lyssnat på, på olika ställen.

Lättläst för barn: Gamer - I Clownens grepp

Publicerad 2023-09-01 08:32:00 i Barn, Gaming, Lättläst barn och unga,

Orginaltitel: Digital terror 
Författare: Shawn Pryor
Illustratör: Francesca Ficorilli
År: 2023
Genre: Gaming, lättläst för barn
Ålder: 9 - 12 år
Serie: Gamer
Del: 2
ISBN:9789180087391
Förlag: Hegas Förlag - Lättläst 
HANDLING:
Cecilia Cyber har hämtat Döds-clownen från monster-spelet! Clownen sprider en dimma i staden. Dimman får alla att se mardrömmar. Och Döds-clownen har fler onda planer. Han växer sig riktigt stor och plockar upp Gamer som om han vore en docka. Gamer hör sin hjältedräkt spricka av clownens hårda grepp. Håller hans dräkt, eller är det slutet för Gamer?
VAD JAG TYCKER OM BOKEN:
Jag tycker det är en bra och spännande bok. En intressant story. Jag tycker om karaktärerna i boken och miljön. Lite annorlunda att vara i spelets värld. En lättläst bok med inriktning för pojkar men jag tycker att den passar båda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela