NettsBoktips.blogg.se

Här så skriver jag bokrecensioner på böcker jag läst och så skriver jag också om de olika författarna jag har vart och lyssnat på, på olika ställen.

Lättläst/Spänning för barn: Visslaren

Publicerad 2023-03-12 11:28:59 i Lättläst barn och unga, Spänning för barn, Spänning för barn och ungdom, väsen,

Författare: Tobias Gard
Illustratör: Peter Snejbjerg
År: 2022
Serie: Rysliga resor
Del: 3
Genre: lättläst och spänning för barn 
ISBN: 9789180083645
Förlag: Hegas Förlag - Lättläst 
HANDLING:
Visslaren är känd för att röva bort barn från lekplatsen. Hon är det långa, smala monstret med mörkt hår och utan ansikte. Och så visslar hon en sorgsen melodi när hon ser dig. Det är dags för spökjakt igen för familjen Gravlund. Pappa tänker vara lockbete. Genom att krympa sig ska han locka fram Visslaren. Och planen funkar. Lite för bra. Pappa blir bortrövad, och nu ska Visslaren ta bort hans ansikte så han blir hennes barn!
VAD JAG TYCKER OM BOKEN: 
Jag tycker att den var spännande och fina illustrationer. Det är en bra berättelse och intressant. Jag tycker att den är bra skriven. Jag kan tänka mig att barnen som gillar spänning kan gilla dessa. 😊.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela