NettsBoktips.blogg.se

Här så skriver jag bokrecensioner på böcker jag läst och så skriver jag också om de olika författarna jag har vart och lyssnat på, på olika ställen.

Spänning unga vuxna: Luftsprång

Publicerad 2023-02-06 20:52:54 i Spänning för barn och ungdom, Unga Vuxna,

Författare: Annika Widholm 
År: 2012
Genre: Spänning, ungdom, unga vuxna
ISBN: 9789150114324
Förlag: Alfabeta 
HANDLING:
När Linnea skadar foten på ett träningsläger bestämmer hon sig för att dra från allt och hamnar av en slump i ett mystiskt rivningsområde. Där träffar hon Isak och hans gäng som sysslar med parkour, en filosofisk träningsform som går ut på att ta sig över och förbi alla slags hinder. Det finns också någon annan där, någon som iakttar dem och lurar i skuggorna bland de förfallna husen. Snart är Linnea indragen i en härva av lögner och farliga hemligheter och hon måste fråga sig vem hon egentligen kan lita på.
VAD JAG TYCKER OM BOKEN:
Jag tycker att den är spännande och bra. Jag gillar de olika miljöerna och de olika momenten i parkour är spännande och läskiga på samma gång. Helena Gezelius var uppläsaren av denna ungdomsbok. Jag tycker att den är bra skriven, språket flyter på bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela