NettsBoktips.blogg.se

Här så skriver jag bokrecensioner på böcker jag läst och så skriver jag också om de olika författarna jag har vart och lyssnat på, på olika ställen.

Lättläst Barn/Ungdom Feelgood: Nästan ihop

Publicerad 2023-12-12 13:17:17 i Barn, Feelgood, Lättläst barn och unga, Ungdomsbok,

Författare: Therese Henriksson 
År: 2022
Genre: Lättläst för barn/ungdom, bakning, café, Feelgood 
Serie: Doften av drömmar
Del: 2
Ålder: 12 - 15 år
ISBN: 9789180085397
HANDLING:
Hur vet man när man är ihop? Oliver är himla söt, tycker Ella. Och det är kul att jobba med honom på sommarkaféet. Det händer alltid något knasigt där. Tretton tanter kommer på besök och en höna ställer till med kaos. Men så börjar det brinna i stugan som Oliver lånar över sommaren. Och vid elden hittar Ella en snusdosa. Kan det verkligen ha varit hennes ex-pojkvän som anlagt branden? Han har ju faktiskt aldrig gillat Oliver ...
VAD JAG TYCKER OM BOKEN:
En mycket charmig och mysig bok i cafemiljö! Den får mig att drömma om att baka och jobba i ett mysigt litet café. Den får mig att känna att jag vill komma igång baka också. Så mysigt berättelse. Jag tycker att den är så bra skriven. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela