NettsBoktips.blogg.se

Här så skriver jag bokrecensioner på böcker jag läst och så skriver jag också om de olika författarna jag har vart och lyssnat på, på olika ställen.

Lättläst för barn: Djurkompisar - Hipp Hopp

Publicerad 2023-08-31 21:17:47 i Barn, Käpphästar, Lättläst,

Författare/Illustratör: Margareta Nordqvist
År: 2020
Genre: Hästar, käpphästar, lättläst för barn/nybörjare 
Serie: Djurkompisar
Del: 14
Ålder: 6 - 9
ISBN: 9789178036431
Förlag: Bonnier Carlsen
HANDLING:
Ella och hunden Bella ska hälsa på Ellas kusiner. Kusinerna är älskar också djur, precis som Ella, men har inga egna. Men det går att fixa ändå genom de hemgjorda käpphästarna Pix, Pax och Pop. Med dem kan kusinerna göra allt som hör hästlivet till; rida, pyssla om och tävla. Nu vill Ella också göra sin egen käppis!
VAD JAG TYCKER OM BOKEN:
Den är en mysig och trevlig berättelse. Jag gillar illustrationerna i boken, jag gillar miljön och karaktärerna. Jag tycker att den är bra skriven och den är en bra och enkel text.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela