NettsBoktips.blogg.se

Här så skriver jag bokrecensioner på böcker jag läst och så skriver jag också om de olika författarna jag har vart och lyssnat på, på olika ställen.

Barnbok: Tam och nydraken

Publicerad 2018-09-14 13:11:08 i Barn,

Text: Jo Salmson
Bild: Åsa Ekström
År: 2010
ISBN: 978-91-638-6654-8
Del: 6
HANDLING:
Nu vet Tam vad som händer när han blir nya drakriddaren. Han kommer aldrig mer att kunna tanketala med Sky!
Utan Tams hjälp har nydraken ingen chans att överleva - men hur ska man kunna överge Sky och lämna henne så ensam...
MIN ÅSIKT:
Den var riktigt bra och spännande. Intressant, ett riktigt bra avslut på en bra historia. Helt fantastiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela