NettsBoktips.blogg.se

Här så skriver jag bokrecensioner på böcker jag läst och så skriver jag också om de olika författarna jag har vart och lyssnat på, på olika ställen.

Ungdomsboken: Pax - Grimmen

Publicerad 2018-01-31 12:02:39 i Ungdomsbok,

Författare: Åsa Larsson & Ingela Korsell
År: 2014
Del: 2
ISBN: 9789163879128
 
HANDLING:
Del två i serien tar vid precis där Nidstången, den första boken i serien, slutade. Alrik och Viggo får fullt upp när en best attackerar djur och människor i staden. Är det en hamnskiftare eller en varulv som går lös? Hur ska sådana bekämpas? Och kan man lita på häxmästaren som plötsligt dyker upp i Mariefred för att söka råd i biblioteket?
 
HANDLING:
Mer  spänning. Den var lika bra som den första. Man fastnar .lätt med dessa böcker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela