NettsBoktips.blogg.se

Här så skriver jag bokrecensioner på böcker jag läst och så skriver jag också om de olika författarna jag har vart och lyssnat på, på olika ställen.

Lättläst för unga vuxna: Starkt försvar

Publicerad 2024-03-05 12:32:12 i Barn/Ungdom Sport, Fakta för barn och ungdom, Lättläst barn och unga,

Författare: Anna Jakobsson Lund
\nIllustratör: Leon Remstedt
\nÅr: 2019
\nÅlder: Unga vuxna
\nGenre: Lättläst, Romantik, idrott
\nSerie: Utanför plan
\nDel: 1
\nISBN: 9789178812486
\nFörlag: Hegas Förlag - Lättläst
\nHANDLING:
\nEvelyn och hennes kompisar har startat ett mixlag i basket på sin skola. Arvid spelar också i laget men Evelyn tycker mest att han är störig. Varför måste han vara så kaxig och skryta hela tiden? När han är sjuk och hon kommer hem och lämnar hans skolböcker får hon se en helt annan sida av Arvid. En mjuk sida som väcker Evelyns intresse.
\nVAD JAG TYCKER OM BOKEN:
\nJag tycker att boken var bra och jag gillar karaktärerna och miljön. Innehåller lite sex, Jag tycker att den är bra skriven. Jag tycker att de illustrationer som finns är bra.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela