NettsBoktips.blogg.se

Här så skriver jag bokrecensioner på böcker jag läst och så skriver jag också om de olika författarna jag har vart och lyssnat på, på olika ställen.

Lättläst för barn: Varulvspanarna

Publicerad 2024-03-24 11:08:15 i Barn, Lättläst barn och unga, Spänning för barn,

Författare: Annika Widholm
\nIllustratör: Jonna Björn Stjerna
\nÅr: 2024
\nGenre: Lättläst spänning/skräck för barn
\nÅlder: 6 - 9 år
\nSerie: Spanarna
\nDel: 9
\nISBN: 9789189794757
\nFörlag: Hegas Förlag - Lättläst
\nHANDLING:
\nVem ylar i skogen?
\nHanna har hört att det finns monster, kanske till och med varulvar, i skogen! Så nu är de såklart ute på spaning. Malva vill egentligen inte alls titta på de stora rivmärkena på träden. Fast, tänker hon, så länge det är ljust kan väl inget farligt hända?
\nMysrys och äventyr bland snöskotrar och raviner! Malva och Hanna beger sig ut på spaning ut i skogen där det finns mycket spännande och lagom läskigt att upptäcka.
\nVAD JAG TYCKER OM BOKEN:
\nJag tycker att boken var mycket bra. Jag gillade den mycket. Jag gillar miljön, karaktärerna och storyn. Jag tycker att den är bra skriven och och fina illustrationer. På Hegas nivå: 3. Den är uppdelad på korta kapitel och bra text. Passar bra för de som gillar skräck för den är lagom läskig.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela