NettsBoktips.blogg.se

Här så skriver jag bokrecensioner på böcker jag läst och så skriver jag också om de olika författarna jag har vart och lyssnat på, på olika ställen.

Lättläst för barn: Prins Flugo

Publicerad 2024-03-31 23:09:36 i Barn, Lättläst barn och unga,

Orginaltitel: Prince Fly Guy
\nFörfattare/Illustratör: Tedd Arnold
\nÅr: 2020
\nÅlder: 6 - 9 år
\nSerie: Flugo
\nDel: 12
\nGenre: roman för barn, humor för barn och lättläst för barn
\nISBN: 9789178817689
\nFörlag: Hegas Förlag - Lättläst
\nHANDLING:
\nBuzz har fått läxa att skriva en saga och Flugo är redo att hjälpa till! Början är lätt – det var en gång – men vad ska hända sen? Buzz får använda all sin fantasi för att Flugo ska bli nöjd i det här surrigt snurriga sago-äventyret!
\nVAD JAG TYCKER OM BOKEN:
\nJag tycker att boken är, rolig och mysig! Jag tycker att den är bra skriven och en härlig story. Jag gillar karaktärerna mycket i boken, speciellt Flugo. 🙂. Jag tycker också att illustrationerna är mycket fina. En favoritserie inom Barnens värld av böcker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela