NettsBoktips.blogg.se

Här så skriver jag bokrecensioner på böcker jag läst och så skriver jag också om de olika författarna jag har vart och lyssnat på, på olika ställen.

Lättläst fakta för barn: Dinosaurie - Döden

Publicerad 2024-03-29 21:45:27 i Barn, Facklitteratur för barn, Lättläst barn och unga,

Författare: Ruth Owen
\nÅr: 2024
\nÅlder: 6 - 9 år
\nSerie: Fantastiska fakta om dinosaurier
\nDel: 4
\nISBN: 9789189831391
\nFörlag: Hegas Förlag - Lättläst
\nHANDLING:
\nVisste du att krokodiler fanns redan på dinosauriernas tid? Och anledningen till att de inte dog ut när nästan alla andra dinosaurier gjorde det var för att de inte behövde äta så ofta
\nVAD JAG TYCKER OM BOKEN:
\nJag tycker att den var mycket intressant och spännande. Jag kan tänka mig att barn som gillar dinosaurier kan gilla denna mycket. Jag tycker om bilderna i boken och texten är bra uppdelad. En mycket intressant bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela