Lättläst för barn:Flugo mot flugsmällan
Orginaltitel: Fly Guy vs. Flyswatter
Författare/Illustratör: Tedd Arnold
År: 2018
Genre: Lättläst för barn, husdjur
Ålder: 6 - 9 år
Serie: Flugo
Del: 9
ISBN: 9789175435312
Förlag: Hegas Förlag - Lättläst
HANDLING:
Flugo hänger med Buzz på skolutflykt. De åker till en fabrik. Där gör de flugsmällor. Och inte vilka som helst. Utan Super-Smällor! Det blir ett riktigt ruzkigt besök för Flugo. Hur lyckas en liten fluga överleva mot en Super-Smälla av senaste modell?
VAD JAG TYCKER OM BOKEN:
Underbara böcker. Även denna tycker jag mycket om. Jag gillar illustrationerna och storyn mycket. Jag tycker att den är bra skriven och underhållande.
