Lättläst: Superskolan - Kraftlös
Författare/Illustratör: Mattias Andersson
År: 2022
Ålder: 6 - 9 år
Genre: Lättläst, superhjältar, superkrafer
Serie: Superskolan
Del: 1
ISBN: 9789180087636
Förlag: Hegas Förlag - Lättläst
HANDLING:
Det är så orättvist! Alla har fått super-krafter! Alla utom Bella. Hon vill också vara stark som Pontus. Eller bli elektrisk som Vega. Bella vill ha sin kraft nu! En dag börjar en ny tjej i Bellas klass. Astrid heter hon. Hon verkar blyg och vill inte berätta om sin kraft. Då försvinner Astrid spårlöst. Kan Bella hitta henne trots att hon inte har någon kraft?
VAD JAG TYCKER OM BOKEN:
Jag tycker att boken är bra och intressant. Den är bra skriven och jag gillar karaktärerna och miljön. Jag tycker att Storyn är bra. Jag tycker att illustrationerna är fina och bra.
