NettsBoktips.blogg.se

Här så skriver jag bokrecensioner på böcker jag läst och så skriver jag också om de olika författarna jag har vart och lyssnat på, på olika ställen.

Lättläst för barn: Det hemska skrattpulvret

Publicerad 2024-02-26 08:33:56 i Barn, Lättläst barn och unga, Spänning för barn,

Författare: Magdalena Hai
\nIllustratör: Teemu Juhani
\nÅr: 2020
\nÅlder: 6 - 9 år
\nGenre: lättläst spänning för barn
\nSerie: Rysmans rysliga butik
\nDel: 1
\nISBN: 9789178816354
\nFörlag: Hegas Förlag - Lättläst
\nHANDLING:
\nNinas högsta dröm är att kunna köpa en cykel, men hon har inga pengar och behöver skaffa ett jobb. En dag går hon förbi en märklig butik med en lapp i skyltfönstret. "Hjälp önskas" står det. Men det är inte vilken butik som helst. Det är Rysmans rysliga butik. I skyltfönstret ser Nina en voodoo-docka och en massa annat konstigt. Det ser läskigt ut därinne. Men Nina behöver ju pengarna … Hon går in. I butiken träffar hon på en man som ligger på golvet och skrattar, ett grönt spöke och en konstig bläckfisk. Hur ska det gå för Nina – får hon jobb i butiken? Och ska hon kunna köpa en cykel?
\nVAD JAG TYCKER OM BOKEN:
\nDen är bra och spännande. Jag tycker att den är bra skriven med fina illustrationer. Den passar perfekt för den åldern som angivits för den. Inte alls för läskig. Sen kan det vara individuellt. För någon km den vara läskig.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela