Lättläst: Melodikryss och äppelpaj
Författare: Eli Åhman Owetz
År: 2024
Genre: lättläst, Feelgood
Lättläst nivå: 3: Lätt
ISBN: 9789189149564
Förlag: LL - Förlaget
HANDLING:
Birgit bor på äldreboendet Solvillan. Sedan hennes vän och granne flyttade är det tråkigare på boendet. En dag flyttar en ny kvinna in. En Ulla, med sidensjal och vårdat språk. Elegant är hon, och så väldigt olik Birgit. Birgit blir på sin vakt. Kommer Sture, som Birgit tycker så mycket om, att gilla Ulla bättre än Birgit? Varje lördag löser Birgit Melodikrysset med Emma i personalen. Klassisk musik är det enda de inte är så bra på. Men det visar sig att Ulla är det. Kanske behöver olika inte vara dåligt? Ulla har massor av idéer och visar sig vara precis den vän Birgit saknat. Snart är vardagen på Solvillan inte sig lik, utan full av bakning, kortspel och spirande kärlek.
VAD JAG TYCKER OM BOKEN:
En härlig och mysig bok som visar att man både kan finna ny vänskap och ny kärlek även om man är äldre. 😊. Jag tycker att den är riktigt charmig. Jag tycker den passar många att läsa. Jag tycker att det är en bra text i boken.