NettsBoktips.blogg.se

Här så skriver jag bokrecensioner på böcker jag läst och så skriver jag också om de olika författarna jag har vart och lyssnat på, på olika ställen.

Lättläst för barn: Flugo i soppan!

Publicerad 2024-04-02 07:16:35 i Barn, Lättläst barn och unga,

Orginaltitel: There's a fly guy in my soup
\nFörfattare/Illustratör: Tedd Arnold
\nÅr: 2020
\nÅlder: 6 - 9 år
\nGenre: lättläst för barn, husdjur, humor
\nSerie: Flugo
\nDel: 13
\nISBN: 9789178817719
\nFörlag: Hegas Förlag - Lättläst
\nHANDLING:
\nFlugo och Buzz ska bo på hotell! Men när Buzz ska gå på restaurang med sin familj får Flugo inte följa med. Var ska Flugo hitta mat någonstans? Kanske ute i en soptunna? Nä, inget känns gott men det doftar ljuvligt från hotell- köket! Tänk om Flugo bara skulle titta in?
\nVAD JAG TYCKER OM BOKEN:
\nJag tycker att den är bra och har en så härlig humor. Jag tycker att den är bra skriven. Jag gillar karaktärerna och miljön. Jag gillar även storyn mycket och mycket fina illustrationer.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela