NettsBoktips.blogg.se

Här så skriver jag bokrecensioner på böcker jag läst och så skriver jag också om de olika författarna jag har vart och lyssnat på, på olika ställen.

Lättläst fakta för barn: Delfiner är Supersmarta

Publicerad 2024-04-24 07:08:43 i Barn, Facklitteratur för barn, Lättläst barn och unga,

Författare: Ruth Owen
\nIllustratör: Louise Remstedt
\nÅr: 2024
\nÅlder: 6 - 9 år
\nGenre: fakta och lättläst för barn, vilda djur
\nSerie: visste du att?
\nDel: 3
\nISBN: 9789189831759
\nFörlag: Hegas Förlag - Lättläst
\nHANDLING
\nDe kan prata med varandra, se med hjälp av ljud och lära sig coola tricks. Dessutom räddar de människor i nöd. Delfiner är verkligen båda söta och smarta så det är inte konstigt att de blivit så populära. Men är det rimligt att använda dem till underhållning eller inom militären? Och hur det framtiden ut för delfinerna när haven blir allt smutsigare?
\nVAD JAG TYCKER OM BOKEN:
\nJag tycker att bok var mycket intressant och spännande. Jag tycker att den är bra skriven och fina illustrationer. Många intressanta fakta och intressant för barn som gillar delfiner. Bra fakta bok för barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela