NettsBoktips.blogg.se

Här så skriver jag bokrecensioner på böcker jag läst och så skriver jag också om de olika författarna jag har vart och lyssnat på, på olika ställen.

Barnbok: Noelia och stjärnfallet

Publicerad 2024-04-23 07:41:38 i Barn,

Författare: Caroline Engvall 
Illustratör: Katarina Vintrafors 
År: 2021
Genre: Skönlitteratur för barn, skilda föräldrar, sexuella trakasserier 
Ålder: 9 - 12 år
Serie: Nolla och Nätet 
Del: 5
ISBN: 9789198634242
Förlag: Boksmart
HANDLING:
Noelia får kontakt med sin idol på nätet, men stjärnan visar sig också vara en helt annan person. Det är lov, men Nollan längtar bara efter Alex som har flyttat. När hon ska hälsa på sin pappa som hon inte träffat på länge känns det läskigt. Pappa visar sig vara en helt annan, mycket coolare, person än Nollan tänkt sig - och när hon dessutom får kontakt med sin stora idol på nätet är lyckoruset totalt. Men stjärnan visar sig också vara en annan person, fast på ett helt annat sätt... 
VAD JAG TYCKER OM BOKEN:
Jag tycker att boken var bra. Jag tycker att den är bra skriven. Jag gillar karaktärerna i boken. En intressant story som funkar bra att diskutera i grupp, klassen och andra tillfällen. Ett viktigt ämne att prata om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela