NettsBoktips.blogg.se

Här så skriver jag bokrecensioner på böcker jag läst och så skriver jag också om de olika författarna jag har vart och lyssnat på, på olika ställen.

Lättläst skräck för barn: Game over

Publicerad 2023-11-16 21:31:21 i Barn, Lättläst barn och unga, Spänning för barn,

Författare: Jenny Milewski

\nIllustratör: Leon Remstedt
\nÅr: 2023
\nSerie: Den sista skolresan
\nDel: 3
\nGenre: Skräck för barn, lättläst
\nÅlder: 12 - 15 år
\nISBN: 9789180089746
\nFörlag: Hegas Förlag - Lättläst
\nHANDLING:
\nFreja är död, på grund av Matilda. Nu är de bara fyra kvar. Kanske är det bara de fyra kvar i hela världen? Förutom de monster som ständigt dyker upp för att döda dem. Figurer som de känner igen från skräckfilmer de sett och historier de hört. Men så dyker en liten tant upp. Hon säger att de måste spela ett sista spel. Ett spel på liv och död.
\nVAD JAG TYCKER OM BOKEN:
\nDen var mycket bra och spännande. Ligger på Hegas lättläst nivå: 3. Jag tycker att det är skriven på ett bra sätt. Jag tycker att den har sina obehagliga stunder. Jag tycker om denna och de andra två mycket. Jag gillar spänningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela