NettsBoktips.blogg.se

Här så skriver jag bokrecensioner på böcker jag läst och så skriver jag också om de olika författarna jag har vart och lyssnat på, på olika ställen.

Bilderbok: Korvtjuven

Publicerad 2021-04-17 21:40:53 i Barn,

 Originaltitel: Pølsetjuven 
Författare/Illustratör: Marianne Gretteberg Engedal
Genre: 
År: 2019
ISBN: 9789179750343
Förlag: Bonnier Carlsen förlag
HANDLING:
Lilla Kjell bor tillsammans med sin stora och skrupelfria familj en bit utanför byn. Syskon, föräldrar, far- och morföräldrar... ja, hela familjen stjäl. Men Kjell vill inte vara en svart- och vitrandig tjuv. Han tjuvar bara åt sig sånt som ingen behöver (således helt oduglig enligt föräldrarna). En natt tvingas Kjell följa med på en tjuvräd och stjäla från en vän i skolan, Korv-Per. Det blir för mycket för Kjell. Han fattar ett beslut...
VAD JAG TYCKER OM BOKEN:
En mycket bra och intressant bok. Den är också tänkvärd. Jag tycker att den är skriven på ett bra sätt. Jag gillar illustrationerna också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela